Chcę się skoncentrować na współpracy z Klientami, rozmowa z Joanną Śmiglarską, przedstawicielem F-Trust iWealth w Kielcach

– Ponad trzydzieści lat pracowała Pani w bankowości i nagle zdecydowała się Pani przejść do F-Trust iWealth. Dlaczego?
– Doprecyzujmy: w bankowości przepracowałam 37 lat, a decyzja nie była nagła. Rozważałam to długo i starannie. Zawsze interesował mnie przede wszystkim rynek kapitałowy, giełda, fundusze inwestycyjne. A w banku nie ma już dzisiaj takiej specjalizacji, trzeba sprzedawać wszystkie produkty. Dlatego od pewnego czasu rozglądałam się za nowymi wyzwaniami, które pozwoliłyby mi skoncentrować się na rynku kapitałowym, a jednocześnie pracować z Klientami. W końcu podjęłam decyzję i jestem z tego naprawdę zadowolona.

– Czym różni się ta praca od pracy w banku?
– Tamta praca też dawała mi satysfakcję, ale nie pozwalała skupić się na tym, co najbardziej lubię i co najbardziej mnie interesuje. Konieczność sprzedawania różnych produktów bankowych ograniczała też możliwość skupienia się na inwestycjach, stałego podnoszenia swoich kwalifikacji, śledzenia sytuacji, a rynek kapitałowy tego wymaga. Robiłam to oczywiście, bo to mnie interesowało, ale odbywało się to dużym kosztem. F-Trust iWealth daje możliwość specjalizacji, skupienia się na jednej dziedzinie, a to jest ważne nie tylko dla mnie, ale również dla moich Klientów. Im więcej wiem ja, tym lepiej potrafię dobrać Klientom najlepsze, odpowiadające ich potrzebom produkty.

– Korzysta Pani z narzędzi, które daje F-Trust iWealth?
– Naturalnie, bo one są po prostu pomocne w tej pracy. Oczywiście jest Platforma Funduszy, bardzo przejrzysta, łatwa w obsłudze, umożliwiająca śledzenie wszystkich inwestycji. Mogę robić to ja, ale może również Klient, co zwłaszcza w wypadku inwestorów posiadających wiele funduszy jest szczególnie istotne. Dzięki Platformie mogą oni na bieżącą śledzić wyniki i korygować swoje decyzje. Chcę zwrócić uwagę na jedną rzecz, która zresztą nawiązuje do Pańskiego poprzedniego pytania. Otóż w F-Trust iWealth mogę w każdej chwili zadzwonić do zarządzającego, poprosić o dokładniejsze informacje, wyjaśnienie, skonsultować się. W banku teoretycznie taka możliwość również istniała, ale właśnie teoretycznie. W F-Trust iWealth chętnie z tego korzystam, co zapewnia mi pewien komfort pracy z Klientami.

– Co dalej? Jaka będzie pozycja Joanny Śmiglarskiej w F-Trust iWealth za pięć lat?
– W ostatnich miesiącach widzimy, co w dłuższej perspektywie daje planowanie… Jestem już w wieku przedemerytalnym, a to nie jest czas na snucie długoterminowych planów. Mam jednak nadzieję, że nadal będę pracowała z Klientami i edukowała ich, jak rozsądnie inwestować pieniądze.